Novinky
Akciová ponuka na apríl

AK SA S PRIBÚDAJÚCIMI SLNEČNÝMI LÚČMI CHCETE DOSTAŤ DO FORMY ZDRAVOU, PRÍJEMNOU CESTOU A PRITOM SCHUDNÚŤ ZOPÁR KÍL      Momentálne ponúkame v akcii 3 + 1 zadarmo tieto proteínové jedlá:      Puding s čokoládovou príchuťou - vypredané   Tiramisu dezert...

viac
Limitovaná ponuka

OČISTITE SI SVOJ ORGANIZMUS A UPRAVTE NADVÁHU        AKCIA 2 + 2 zadarmo (2 balenia zaplatíte, 2 balenia dostanete zadarmo).   RYŽOVÝ PUDING - vypredané POLIEVKA S HYDINOVOU PRÍCHUŤOU - vypredané ICE TEA S BROSKYŇOVOU PRÍCHUŤOU .................................................................     AKCIA 3 + 2 zadarmo (3...

viac
Ochutnávka

  MALÁ OCHUTNÁVKA   z našej širokej ponuky   proteínových jedál        Okrem stálej ponuky jedál   sme pre   nových klientov   pripravili 2 ochutnávky (MIXY)   rôznych príchutí v 1 balení.      TERAZ VO ZVÝHODNENEJ CENE  1,85€/1 jedlo.            

viac
Novinky a akcie e-mailom
Chcete od nás dostávať novinky priamo na váš e-mail?

Časté otázky

Aké najčastejšie chyby pri chudnutí ľudia robia?


Takýchto chýb je celý rad. Napríklad  predstava, že cieľom snaženia je chudnutie. Chudnutie je v skutočnosti len prostriedkom k dosiahnutiu vyššieho cieľa a tým je trvalá zmena stravovacích návykov. Alebo taktiež viera, že pre ľudský organizmus neplatí zákon o zachovaní energie, lepšie povedané, že môže beztrestne prijímať viacej energie, ako je schopný spotrebovať.

 

 

Akých chýb sa dopúšťame pri stravovaní všeobecne?

Príliš veľa cukrov a tukov, nepravidelná strava a málo pohybu.

 

 

Metabolizmus sa u jednotlivých ľudí odlišuje. Podľa čoho by si človek mal vybrať vhodnú diétu?

To záleží na stupni nadváhy, respektíve obezity. Čím je stav závažnejší, tým menej je treba brať ohľady na individuálny metabolický typ. Pacient s tridsať kilovou obezitou je natoľko ohrozený kardiovaskulárnymi, kĺbovými a ďalšími zdravotnými rizikami, že v porovnaní s tým  je nerešpektovanie jeho metabolického typu celkom zanedbateľné. Inak je to u klientov, ktorí potrebujú redukovať napríklad len 5 kilogramom. Tu stanovujeme individuálnejší program s prihliadnutím k špecifikám konkrétneho organizmu.

 

 

Najväčším strašiakom pri chudnutí býva opätovné pribratie po diéte. Ako sa tomu dá predchádzať? V čom je závažnosť jojo efektu?

Organizmus, ktorý zredukoval akoukoľvek formou diéty po návrate k normálnej strave vytvára prednostne tukové bunky a to ešte pred tým, než si doplní vyrabované energetické rezervy (najmä bielkoviny vo svaloch). Neustále sa tak zhoršuje pomer „chudé“ (lean body mass) tkanivo (hlavne svalovina) k  tukovému tkanivu a obezita sa prehlbuje za súčasného vzniku syndrómu metabolickej rezistencie. Preto sa má po akejkoľvek diéte dodržiavať dlhodobo „prechodné obdobie“ skôr, ako sa začneme znovu „normálne“ stravovať.

 

 

Podľa čoho by si mal človek vybrať vhodnú diétu?

Medicínsky korektné sú bielkovinové (ketogénne) diéty, delená strava alebo chirurgické postupy (určené výhradne pre tzv. morbídne formy obezity).

 

 

Aké sú základné pravidlá zdravého a bezpečného chudnutia?

Všetko  závisí od toho, o koľko kilogramov nadváhy sa jedná.  Pokiaľ niekto potrebuje redukovať 10 a viacej kilogramov, nie je nič lepšie a bezpečnejšie ako bielkovinová diéta. Pokiaľ ide o miernu redukciu u zdravých ľudí, potom je treba riadiť sa jednoduchými pravidlami:

 

a) Jesť 4 x denne v detských porciách (teda znížiť energetický príjem).

b) Celkom eliminovať rýchle cukry, obmedziť tuky a živočíšne bielkoviny, vrátane kravského mlieka a mliečnych produktov.

c) Uprednostniť konzumáciu ovocia, zeleniny, strukovín a rýb.

d) Začať sa hýbať – teda zvýšiť energetický výdaj.

e) Nejesť a nepiť zbytočnosti, ktoré telo nepotrebuje (káva, alkohol, apod).

f) Pozitívne myslieť. 

Copyright 2016 - 2018 © Zenea proteinová diéta